fredag 2 september 2011

Den lilla resväskan!

När jag fick denna "dien" kunde jag inte låta bli att genast starta med ett litet projekt. Att jag även fått tag på faneér gjorde ju inte det hela tråkigare.


Jag har en nyckel och ett hänglås som jag stansat i faneér, dessa har jag hängt i en kedja i handtaget,


Jag har lite svårt för att använda mönstrade papper vilket gör att jag oftast utgår från ett vitt papper som jag färgar och stämplar.

Här har jag änvänt två olika träslag på faneér det ljusa har jag även stämplat med distress ink.


Bakgrunden här har jag stämplat och sen hittade jag ett vintage kort på nätet som jag använde och satte fast med små häftklammer som jag färgat med Arcival Ink Coffe.


Här har jag embossat med vinrött på en plast, klippt ut fjärilarna och fäst den med häft klammer.



Stämplat klippt ut färglagt och gjort kanterna slitna, så lite det behövs för att få lite liv.

Här jag jag stansat ut klockan i faneér och stämplat lite på bakgrunden.

Fågeln är ju så snygg och är perfekt till en bakgrund som man sen kan sätta ett kort på om man vill.

Bilen har jag stämplat, embossat och klipp ut. 
 De flästa av stämplarna jag använder kommer från Tim Holtz men inte alla,
frimärket är från Slöjd-Detaljer
Här kommer alla sidor i sin helhet. Som du kanske märker så finns det tags instuckna mellan en del sidor, de har jag stämplat och färglagt precis som allt annat. Detta har jag gjort för att personen som får detta ska få plats med så mycket kort som möjligt.








På högersidan här har jag embossat på aluminium tape, den hittade jag på Biltema, sen målade jag på svart färg, studio, som jag genast torkade av för den torkar ju fort.
Faneéren jag har är ju tunna skivor av trä, jag insåg att det inte skullt bli lätt att stänsa i detta och få loss det från stansen utan att det gick sönder. Detta löste jag med dubbelhäftande tape från Biltema. Det jag lärde mej va att det var en fördel att lägga tapen med 90 graders vinkel mot faneéret för att det inte skulle gå sönder i skarven på de större stansarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar