måndag 5 mars 2012

Julkort julkort och åter julkort

Ännumera julkort.......ja jag har ju inte gjort dessa nu utan det va i november tror jag. Jag vet ju att det finns de som gör ett julkort i veckan under året för att sen ha allt klart i god tid till jul men .......där är jag inte än.

Less is more heter det ju och visst är det enkla väldigt snyggt.

 Här stansa de jag ut en tag i wellpapp fäste den på en tag i papper. Pappret till renen kommer från en gammal bok, det pappret spraylimmade jag fast på ett vanligt 200g papper innan jag stansade ut. 24 har jag stansat ut och biljetterna stansade jag ut och sen stämplade.

 På pappret har jag först använt mej av distress ink och sen stämplat med age mahogney, distress ink, jag har stämplat på en bit wellpapp målat skägget med gesso och färglagt med distress ink sen har haft på crackel paint innan jag la på lite stickers. Knytit om ett snöre och limmat fast wellpappen på kortet. Sist limmade jag dit lite halvpärlor.
Här har jag stansat ut en tag i faner som jag sen har stämplat på innan jag satte på dekorationen. Även till denna ren har jag haft det gammla pappret men här har jag målat över med lite gesso och sen haft lite distress ink på kanterna.

 Även här är tagen i faneér men jag har inte gjort mer med den än lagt på lite distress ink på kanterna. Biljetterna och tomten är fastsatta med häftklammrar.

Också ett sista julkort. Här har jag inte använt mej av färdiga halvpärlor utan provat pearl pen vilket ju var väldigt smidigt men man måste ju lägga det på tork ett tag :)

1 kommentar:

  1. Wow, vilka snygga tags och kort!!!
    Imponerande!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera