torsdag 1 mars 2012

Silhouette Cameo

Oj vad jag har varit oaktiv här inne....... får nog ta och lägga ut lite bilder på sånt jag gjort det sista. Det är väl så att jag lägger all min tid på min Silhouette Cameo som jag köpte i januari. Det finns så mycke roligt man kan hitta på med den. Här kommer ett kort jag gjort med lite hjälp från Silhouetten.

Ja här är det ju inte så mycket jag använt Silhouetten till men jag har skrivit ut texten, det är ju så lätt att få en outline på texten så jag var ju tvungen att prova hur det fungerade. Har även testat att skriva ut tjejen med änglavingar, först på skrivaren och sen flyttar man pappret till Silhouetten. Det går även att få till det där med att stämpla och sen skära ut men det är ganska mycket jobb för det måste först stämplas scannas in och få det i exakt storlek i programmet för att sen skriva ut det med skärmärken och så lite annat trix, men det går ;)

 Pappret har jag distressat och stämplat, jag gjorde även ett kuvert som går i samma stil.
 Så här gjorde jag på baksidan.

Sen har jag ju testat att använda Silhouetten ännu mer åååååhhhh....så kul det är....
 Här satte jag ihop lite olika saker i programmet för att sen skriva ut. Provdockan skrev jag ut ett par extra gånger och stämplade och distressade lite. Den fick också några brads som knappar, innan jag satte fast ett på insidan och ett på utsidan.
Min största ut maning med det här kortet var någ att jag bestämt mej för att använda lite spets och blommor, det är ju något jag har så svårt för.....men slutresultatet blev bra tycker jag. Det syns kanske inte så jätte tydligt men det finns en ficka för present kort bakom blommor och snöre mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar