måndag 12 mars 2012

Grattis kort med presentkort


Som vanligt har jag börjat med ett vitt papper som jag har färgat och stämplat på. Jag började med att lägga en grundton på pappret med Distress Ink, iced spruce denna färg finns bara med i det setet om tre färger som kom till julen 2011. Jag har använt av Tim Holtz stämplar, ultimate grunge, bitty grunge och papillon, färgerna är Distress Ink iced spruce, walnut stain, shabby shutter och Arcival Ink Black. Jag har haft min Silhouette och skurit ut kugghjul text och bil. Bilen är svart som bas och sen har jag lagt på Inka Gold grafitgrå och koppar. Kugghjulen målade jag med svart akrylfärg, Studio, innan jag la på ett lager med Inka Gold grafitgrå och koppar även på dem.

Texten som jag srivit ut med Silhouetten ville jag ha vit.....eftersom pappret jag gjort inte blev så mörkt valde jag att riva lite papper som jag satte som en ram och sen la jag på lite Distress Ink Black Soot tills jag fick det lagom mörkt för att den vita texten skulle synas.
För att få lite mer liv så satte jag ett stort kugghjul en stor biljett där jag skrev vilka det var ifrån och sen ett litet kugghjul.

Plats för presentkortet gjorde jag i en ficka med lock som jag dekorerade med kugghjul. Locket hålls på plats med en brads och lite snöre.

Ett par av de stora kugghjulen vile jag ha på lite distans så de stansade jag ut u min Cuttlebug med Tim Holtz Gadget Gears i kartong.

Både locket och fickan designade jag i Silhouette Studio innan jag skar ut det. På fickan för presentkortet skar jag ut kugghjul som sen täcktes av locket. På detta la jag sen några av de kugghjulen som var utstansade i kartong.

Så här blev kortet i sin helhet på insidan.
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar